ankieta

KWESTIONARIUSZ ANKIETY nt. POGLĄDÓW I USTOSUNKOWAŃ MŁODYCH DOROSŁYCH WOBEC WPŁYWU NOWYCH MEDIÓW NA ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM SKIEROWANY DO MŁODYCH DOROSŁYCH

Które z nowych mediów, zdaniem Pani/Pana, są najbardziej korzystne dla rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym?
(można wskazać więcej niż 1)
laptop/komputer połączony z Internetem (ponieważ m.in. pozwala na wspólne spędzanie czasu z innymi dziećmi podczas np. grania w gry. Może sprawiać dziecku radość ze wspólnie spędzanego czasu-szczególnie jeśli np. jest przeziębione i nie może wyjść z domu). Może też uczyć doświadczania porażek;
smartfon (ponieważ m.in. umożliwia wykonanie połączenia do bliskiej lub znajomej osoby w celu np. złożenia życzeń urodzinowych bądź pocieszenia wtedy, kiedy ktoś miał zły dzień - krótka rozmowa telefoniczna może sprawić komuś przyjemność. Za jego pośrednictwem można również wspomóc chore dzieci poprzez wysłanie sms na fundację) ;
tablet (ponieważ m.in. umożliwia naukę przez obraz i dźwięk, uczy dziecko delikatności gestu jego dłoni, co jest ważne, kiedy dziecko ma problem np. z dużym napięciem mięśniowym co przedkłada się bezpośrednio na prawidłowe regulowanie emocji. Ponadto prawidłowe napięcie mięśniowe ma znaczący wpływ na rozwój emocjonalny dziecka. Dziecko oczekując na załadowanie gry musi nauczyć się koncentracji, opanowania, spokoju, ponieważ jeśli nerwowo naciskałoby wszystkie przyciski to prawdopodobnie urządzenie by się zawiesiło);
telewizor (ponieważ m.in. film lub bajka oglądana przez dziecko na ekranie może zwrócić jego uwagę, że jeśli np. jeden z bohaterów płacze to drugi go pociesza. Uczy to sposobu, w jaki należy się zachować, gdy ktoś jest smutny i płacze. Niektóre sytuacje łatwiej jest zrozumieć, gdy są one zobrazowane);
nie dostrzegam żadnych korzyści dla rozwoju emocjonalnego małych dzieci.